Skip links

Результати опитування

В останню декаду грудня 2022 кластери УКА пройшли опитування по темі результатів року та їх ставлення до різних напрямів роботи Альянсу.

Ось як виглядають результати цього опитування:

  • Кількість респондентів – 22.
  • У 43% опитаних активність демонструє тільки менеджмент, активних дій у кластерів немає; у 8% активності не змінилися; у 34% активності зросли, і є зростання кількості учасників, 1% – кластер тільки створюється або перезапускається.
  • 87% респондентів активно брали участь у різноманітних заходах УКА впродовж року. Решта 13% брали участь в 1-2 заходах.
  • Найбільше учасники долучалися до таких заходів як Експорт-інтернаціоналізація, Міжкластерна співпраця, Фандрейзинг і Розвиток спроможностей кластерів.
  • Найбільший прогрес у 2022 УКА демонструє за напрямами Фандрейзингу, Експорту-Інтернаціоналізації, Міжкластерної кооперації та консолідації в Ресурсних центрах.
  • Тема, де кластери хотіли б демонструвати свої досягнення публічно й мають здобутки – це створення спільних продуктів та проектів, далі йде співпраця з місцевою владою, на третьому місці – розвиток інновацій та допомога ЗСУ, ТрО та ВПО.
  • Найголовніші цінності які кластери знаходять в УКА, це –
    1. Бути в курсі подій й розуміти як розвиваються інші кластери.
    2. Приналежність до всеукраїнської спільноти.
    3. Обмін досвідом та знаннями, інформація про кластери в ЄС.
    4. Шерингові інструменти УКА (файндрейзинг, інтернаціоналізація, платформи тощо).
    5. Нетворкинг та мечмейкинг з зарубіжними кластерами та ін. партнерами.
    6. Нетворкинг та мечмейкинг в Україні.

Натомість, всього 2 голоси отримала опція «Прискорення в інноваціях та діджиталізації» своїх кластерів.

  • Найбільше допомоги в 2023 кластери потребуватимуть в наступних напрямках:
    1. Навчання кластерному менеджменту
    2. Розробка власного портфелю проектів
    3. Послуги з експорту та інтернаціоналізації
    4. Аналітика своєї галузі та-чи регіону
    5. Залучення більшої кількості підприємств до свого кластеру
    6. Допомога в поданні грантів в інноваційному фандрейзингу
    7. Допомога в поданні грантів загального призначення
    8. Залучення до розробки спільних проектів в Ресурсних центрах

Як і в попередньому пунктів, –  всього 2 голоси в  опції «Прискорення в інноваціях та діджиталізації» своїх кластерів.

Інші відгуки, коментарі в опитуванні – цитуємо:

  • “все було добре, але потрібно більше залучення координаторів кластерів”.
  • “висока честь та відповідальність бути частиною УКА”.
  • “Темп у 2022 році був достатньо швидкий, тому треба більше звернути увагу на збалансованість всередині УКА. Чітко визначити взаємодію з урядовими колами та політиками. Спробувати дотиснути прийняття на державному рівні Програму розвитку кластерів з відповідною бюджетною підтримкою.”
  • Й загальної підтримки – «Не зупиняйтесь!! Все вдасться!!», «Працюємо», «Дякую за підтримку і розвиток спроможностей як УКА безпосередньо так і кластерів і бізнес-об’єднань, дотичних до УКА!!!» «РАЗОМ ДО ПЕРЕМОГИ!!!» «ВСЕ БУДЕ УКРАЇНА!!!»

 

Коментарі
до результатів опитування від голови УКА Юрчака О.В.

Метою опитування було вияснити, як самі кластерні координатори та члени їх правлінь оцінюють роботу УКА й співставити ці оцінки з власними, які ми маємо на основі різних показників діяльності за 2022. В принципі, ці оцінки співпадають по більшості пунктів. Найпомітнішими й найефективнішими є напрями експорту – інтернаціоналізації та інноваційного фандрейзингу, й це – логічно. Адже саме в ці напрями ми вклали найбільше ресурсів та часу в минулому році.  Натомість, далі починаються певні розбіжності. Кластери більше цінять інформаційні потоки («бути в курсі..»), ніж конкретні послуги, наприклад, по тій же інтернаціоналізації. Це може говорити про те, що велика їх частина все ще знаходиться в позиції спостерігачів, які не хочуть пропустити якусь важливу, одномоментну вигоду – замість того, щоб налаштовуватись на серйозну, системну та довгострокову співпрацю. Й зовсім насторожують дуже низькі позиції по інноваціях та діджиталізації – опитування каже, що попиту на ці речі практично немає. Це становить різкий контраст з мейнстримом євро-кластерів, де домінують теми подвійного цифрового та зеленого переходу. Очевидно, що це та сама лакуна, яку ми вперше побачили в серпні 2022 в кампанії по інноваціях. Й над цим потрібно буде добре попрацювати в цьому році.

Але в цілому, ці результати є цілком позитивними та обнадійливими. Так, – кластери ще проходять свої перші етапи зрілості та зростання, й кожен по своєму, але вже видно, що вони бачать динаміку та ритм, що задані УКА й намагаються синхронізуватись. Й дуже позитивним є той момент, що кластери хочуть навчатись й розуміють, що потрібно значно підтягнутись в генерації власних портфелів проектів. 

We use cookies to provide the best web experience possible.
Explore
Drag