
Слідами Better Factory
Better Factory нещодавно закрила перший етап конкурсу на отримання фінансування виробничих компаній малої та середньої капіталізації (конкурс на «Вираження зацікавленості» участі в проєкті). Було отримано 185 заявок від виробничих компаній, художників і постачальників технологій з усієї Європи.
Довідка: BETTER FACTORY (https://betterfactory.eu) — це 4-річний проект, що фінансується H2020 (грантова угода 95813), мета якого — допомогти європейським виробникам стати більш конкурентоспроможними на світовому ринку. Завдяки конкурсу компанії-виробники відкриватимуть нові бізнес-моделі та оцифровуватимуть свої виробництва, для того щоб вони відповідали виробництву нових або персоналізованих продуктів, завдяки співпраці з художниками та постачальниками технологій протягом усього життя проекту Better Factory та після нього.
Консорціум проекту (координатори) VTT (Фінляндія), включає 28 партнерів із 18 європейських країн, які представляють мистецьку екосистему, промислові кластери, постачальників технологій, розробників бізнесу, правову базу, комунікацію та поширення.
Конкурс Better Factory підтримує пілотні проекти команд, що складаються з однієї компанії-виробника, одного художника та однієї компанії-постачальника технологій.
Конкурс проходить у 2 етапи з метою відбору 16-ти найкращих пілотних проектів або KTE (ключові експерименти з трансфером технологій).
Метою KTE є диверсифікація продуктового портфоліо компаній-виробників з метою покращення їхніх бізнес-моделей за допомогою індивідуальних продуктів і нових послуг навколо продуктів.
KTE повинен охоплювати такі сектори:
- Пластик і гума
- Меблі та дерево
- Їжа та сільське господарство
- Будівництво
- Метал і машини
- Текстиль і шкіра
Загальна сума, яку можуть отримати переможці, складає до 200 000 євро та буде розподілена між усіма з відібраних KTE на основі успішної подачі технічних і бізнес-звітів разом із 16-місячною експериментальною програмою. Заявки на KTE повинні подаватися консорціумами, що складаються з:
- Однієї виробничої компанії малої та середньої капіталізації (до 50 000 євро).
- Одного постачальника технологій (до 100 000 євро).
- Одного виконавця (до 50 000 євро).
Співпраця між компаніями-виробниками, художниками та постачальниками технологій може набувати різноманітних форм і приносити різноманітні результати. На технічному рівні основна увага буде зосереджена на мінімізації впливу на собівартість виробництва та на створенні більшої доданої вартості.
Перший етап конкурсу «Вираження зацікавленості» був направлений на вибір найбільш інноваційних пропозицій, які пропонувалися компаніями-виробниками. На цьому етапі учасники могли подати заявку на участь у конкурсі Better Factory та, у разі попереднього відбору, отримати підтримку для підбору та створення консорціуму.
Для участі в конкурсі допускались:
- компанії-виробники малої та середньої капіталізації, які бажають змінити дизайн своїх поточних продуктів і послуг, й оптимізувати витрати на виробництво;
- компанії-постачальники технологій, які бажають підтримати процес цифрової трансформації компаній-виробників у гнучке виробниче підприємство, яке не лише відповідає поточним виробничим вимогам, але водночас надасть змогу виробляти низку нових і персоналізованих продуктів.
- художники, які бажають змінити дизайн продуктів компаній-виробників для персоналізації або основної продукції чи послуг, або розробити нові продукти чи послуги на основі основних знань компанії-виробника.
Під час першого етапу конкурсу заявки надійшли з 29 різних країн, отримано 185 заявок від виробничих малих і середніх підприємств, художників і постачальників технологій з усієї Європи (рис. 1). Було подано 58 заявок від МСП, 72 — від художників (дизайнерів) та 55 — від постачальників технологій.

На першому місці за поданими заявками — Італія (33 заявки). На другому місці за концентрацією учасників були Іспанія, Великобританія та Румунія, кожна з яких має по 13 претендентів. Учасники з України подали 4 заявки (у 2021 році за результатами двох етапів від України було подано три заявки).
До топ-3 виробничих секторів з подачі заявок увійшли: пластик і гума, меблі і дерево, метал і машини.
Виробничі МСП, які подали заявку на першому етапі конкурсу «Вираження зацікавленості», здебільшого працюють у трьох найкращих секторах: пластик і гума, меблі та дерево, метал і машини. Наступними за популярністю секторами є текстиль і шкіра, харчова промисловість, сільське господарство та будівництво (рис. 2).
А чи знаєте Ви, що 59% усіх підприємств у європейському виробничому секторі є МСП, і що ці компанії створюють близько 45% загальної доданої вартості виробництва? У цьому секторі також працюють близько 5 мільйонів людей у Європі, і вона є однією з найбільш забруднюючих. Щоб Європа залишалася конкурентоспроможною на міжнародному рівні, ці компанії повинні мати можливість скористатися цифровими можливостями.
4_____________________________________________________________________________________4
Після ретельного оцінювання членами консорціуму Better Factory найкращі кандидати пройдуть до етапу підбору партнерів, де їх об’єднають у команди з одного виробничого малого та середнього підприємства, одного художника та одного постачальника технологій через платформу RAMP. Після формування остаточних команд заявники отримають належну підтримку для підготовки успішної заявки на відкритий конкурс, який розпочнеться 1 вересня 2022 року.
Другий етап конкурсу (старт – 1 вересня 2022 року) – це етап подачі повних пропозицій від утворених консорціумів за результатами першого етапу, але повні пропозиції для отримання фінансування можуть подавати консорціуми, які утворені поза першим етапом конкурсу.
Щоб дати уявлення про типи проектів, які шукають, наводимо короткий опис проeктів переможців 2021 року.
Зверніть увагу, що цей список не є повним і є лише джерелом натхнення для заявників (детально про проекти-переможці – тут).
4_____________________________________________________________________________________4
Проект WRC: проектування та виготовлення зварних металевих дверей, інновації та автоматизація виробництва
Фінансування виграв консорціум, який складається з МСП із 30-річним досвідом, яке спеціалізується на виробництві персональних металевих дверей базових розмірів 2000×1000 мм у стандартних промислових контейнерах ZOVOS–EKO (Республіка Словакія), художника Tomas Libertiny (Нідерланди) та компанії-постачальника технологій, яка спеціалізується на технологіях штучного інтелекту Rossum Integration (Республіка Словенія).
Цей проєкт спрямований на використання креативності та інноваційного дизайну у зв’язку з технологічними потребами виробництва.
По-перше, буде проведено ретельний аналіз існуючого дизайну, щоби знайти потенціал для вдосконалення. Деякі можливості включають:
- механічний дизайн та естетичні й функціональні конструкції.
- нові функції та програми.
- нові зварювальні вироби будуть додані до портфоліо.
По-друге, буде запропоновано та впроваджено роботизоване робоче місце, що здійснить зсув до більш інтегрованої цифровізації в приміщеннях компанії та дозволить продовжувати підтримувати постійну якість своєї продукції, перевірити, наскільки далеко та широко можна розширити портфоліо.
Проєкт DSBSF: цифрові рішення для кращої фабрики ваг
Delmac Scales — це грецький виробник вагового обладнання, що виробляє від простих роздрібних ваг до передових промислових платформ і контрольних ваг. Особливо передові рішення складаються з індивідуального вагового обладнання, яке виробляється відповідно до потреб клієнтів. Усе налаштування здійснюється вручну, без технологічної системи для управління виробництвом чи запасами. У зв’язку з характером роботи необхідно покращити поставу та витривалість працівників. Крім того, відсутні інструменти для прогнозування ринкових змін, а також дуже обмежені людські ресурси та виробничі площі, що заважає будь-якому покращенню ефективності виробництва. Усі попередні результати привели до дуже обмеженого виробництва, зосередженого на грецькому ринку, оскільки можливість віддаленої сервісної підтримки досі не була досягнута.
У цьому експерименті Delmac Scales працюватиме з художницею Sara Alvarez Vinagre (Нідерланди) та технічним партнером NO Solutions Development d.o.o. (Сербія).
Sara Alvarez Vinagre досліджує застосування 3D-друку, цифрового виробництва та екологічних матеріалів у моді та розробці продуктів, щоби розблокувати інноваційні рішення.
Solutions Development d.o.o. допомагає компаніям розкрити потужність технологій через Інтернет, мобільні програми та хмарні сервіси. Вони пропонують веб-, мобільні, маркетингові послуги, серверну інфраструктуру, аналітику великих даних і рішення для дизайну інтерфейсу користувача та UX.
Проект спрямований на автоматизацію та оптимізацію виробництва передового вагового обладнання та передпродажну й післяпродажну підтримку клієнтів. Передбачено такі нововведення.
У разі успіху консорціуми, відібрані для участі у другому етапі конкурсу Better Factory, досліджуватимуть нові ринки за допомогою цифрових інструментів, тестуватимуть і розроблятимуть нові технології економічного виробництва, укладатимуть угоди через Robotics and Automation MarketPlace (RAMP), отримають доступ до навчання персоналу, підтримки та наставництва, а також фінансування до 200 тисяч євро.
Якщо Ви пропустили перший етап конкурсу «Вираження зацікавленості» та все ще хочете подати заявку на відкритий конкурс, ще не пізно.
Для цього створіть консорціум із одного виробничого малого та середнього підприємства, одного художника та одного постачальника технологій і подайте заявку для участі в другому етапі конкурсу з 01.09.2022 р. по 15.11.2022 року (більш детально – на сайті конкурсу).
Марина Філіпова буде представляти конкурс на вебінарі 13 вересня. Реєстрація – за посиланням.