Skip links

Попередні підсумки та конкурс кращих у кампанії метчингу Innovations Meet Clusters

Кампанія Innovations Meet Clusters завершується, і 31 серпня координаційний центр УКА підіб’є всі підсумки й відзначить переможців. Дана публікація резюмує наші активності з початку кампанії та нагадує учасникам про головні номінації в оцінці журі.

Головні активності в рамках кампанії

Кампанія з брокериджу та метчмейкінгу в інноваційному розвитку кластерів УКА була запущена 8 серпня. Кампанія поставила 3 тактичні завдання:

  • Сполучити учасників УКА в рамках пошуку конкретних рішень на потреби (не менше 50 сполучень).
  • Проявити кращих інноваційних брокерів.
  • Покращити взаємодію у сфері інноваційного розвитку як у рамках окремих кластерів, так і в рамках інновацій.

У рамках кампанії координаційний центр УКА виконував наступні активності:

  1. Аналіз поточного стану та визначення головних викликів ми робили на внутрішній нараді експертів інноваційного розвитку 12 серпня, а також в окремій аналітичній публікації на сайті Industry4Ukraine. Стаття підкреслює, що якщо кластерні спільноти не відмобілізуються, то війна може значно посилити загрозу деградації інноваційних екосистем хайтек-промисловості.
  2. Упродовж перших днів кампанії тривали активні процеси залучення учасників УКА до відповідної групи на платформі метчмейкінгу УКА. На 23 серпня до групи ввійшло 49 користувачів, а всього з початку кампанії до платформи додалося майже 30 нових учасників УКА. 
  3. Для того щоб роз’яснювати та стимулювати процеси метчингу, ми запустили цикл постів у соцмережах з прикладами ефективного метчингу. Ось другий пост у групі І4.0, а всі пости є в групі на платформі.
  4. Дані з платформи метчмейкінгу, а також наради з експертами дозволили визначити 10 топ-потреб кластерів УКА в інноваціях. З великим відривом попереду 2 головні: фінансування МСП, що апелює до якісного інноваційного брокериджу та фінансування інноваторів, що адресується до більш просунутих послуг у технологічному брокериджу. Власне, всі ключові потреби, а також перші варіанти рішень були презентовані 17 серпня.
  5. 17 серпня проведено центральний метчмейкінговий захід кампанії, який зібрав понад 50 учасників. Відеозапис заходу – тут, короткий звіт – тут.
  6. У рамках завдань інноваційного брокериджу й реагуючи на заклики кампанії, почали себе проявляти експерти DIH КПІ:
    1. Олександр Пупена зробив чудовий переклад вебінару по цифровим близнюкам, що має стосунок до колу Change2Twins.
    2. Олександр Степанець випустив цикл статей по цифровим близнюкам.
    3. Ще перед цим вийшла стаття Олега Коцара, також на цю ж тему.
  7. АППАУ систематизувала всі напрацювання попереднього періоду в БАЗІ ЗНАНЬ УКА. Серед них – чимало публікацій, що стосуються інновацій, більшість інсайтів, а також інструментів інноваційного розвитку кластерів зібрані у звіті «Розвиток інноваційних екосистем Запоріжжя та Харкова».  Серед свіжих аналітичних робіт АППАУ – стаття, що систематизує завдання інноваційних брокерів у фреймворку інноваційного циклу файндрейзингу.

Як бачимо, за два тижні виконана велика робота. Якими є попередні результати?

Перші ластівки

Повна інформація про результати ще збирається, і, власне, форма в кінці публікації призначена саме для цього. 

Попередньо картина виглядає так:

До успіхів кампанії як у рамках поставлених цілей, так і поза ними можна віднести таке:

    1. Найбільшим успіхом на даний момент є пробудження інноваційних брокерів, і саме з інституцій, які для цього призначені: DIH КПІ та DIH КАУ. Нарешті, експерти починають робити ту роботу, до якої АППАУ закликає всіх університетських і наукових фахівців з 2020 року – проводити якісну системну роботу з просвіти ринку, в тому числі по інноваційним колам (грантам). Крім цього, 17 серпня прийнято важливе рішення про створення окремих переліків грантів для кластерів на платформі УКА. 
    2. Систематизацію потреб УКА (10 топ-потреб) слід уважати наступним здобутком. І велика роль в цьому спільноти, адже цю систематизацію дозволили зробити проведені голосування та активна участь експертів. У цій же категорії варто відмітити суттєве збільшення кількості заяв про потреби – це також реакція спільноти на запити організаторів кампанії. Це позитивний сигнал, який говорить нам, що «якщо довго та наполегливо стукати, двері відчиняються». Відтак, нам набагато легше тепер систематизувати рішення та долучати інших експертів ринку до їх пошуку, і загалом тестувати нові форми мечтмейкінгу.
    3. Ми бачили гарну мобілізацію окремих спільнот, зокрема, добре та активно проявили себе експерти й активісти спільноти Індустрії 4.0, яку курує АППАУ. Їх більше половини серед учасників групи інновацій, а до виступів і презентацій було долучено більше десятка експертів, у тому числі від промислових МСП.
    4. Сам формат кампанії, безумовно, показує себе краще, ніж окремий івент з метчмейкінгу, про це свідчать всі вищенаведені факти. І це важливо усвідомити – ми всі маємо зрозуміти, що є різниця між технікою метчмейкінгу та простим нетворкінгом, адже результат, на який ми виходимо, в рази більш якісний. Але в свою чергу це потребує значних і додаткових зусиль. Отже, про разові заходи, й у контексті ще низької довіри та навичок про швидкі домовленості взагалі не йдеться. Якісний метчмейкінг може бути результатом тільки серії послідовних заходів. 

До проблемних зон і зон росту УКА варто віднести ще низький рівень активності інших кластерів УКА, й особливо це проявляється онлайн. Ми очікували прояву, в тій чи іншій мірі, інноваційних учасників інших кластерів хайтек-промисловості, для яких важливі інновації: автопрому, ІАМ, аерокосмічних кластерів, фуд і біотек тощо. Але фактично цього не відбулося. Більше того, самі координатори вказаних кластерів ігнорують дану кампанію. Яким чином ми тоді хочемо, щоби були долучені їх учасники? У ролі спостерігачів, а не активних учасників проявляються себе ті, хто пробує сили в ролі експертів (інноваційних і технологічних брокерів), за виключенням однієї-двох, від них немає жодних активностей на платформі. 

Таким чином, лідерство членів АППАУ (як по кількості долучених учасників, так і по активній участі) просто підкреслює маргінальність інновацій по всьому УКА, по всім іншим галузях чи сферам. І друга велика проблема – це низька онлайн-активність. 

І над цими обома викликами потрібно спільно працювати. Знову і вкотре ніяк не показали себе науковці – тобто як інституції, а не як окремі експерти. З останніми все гаразд, і якщо їх правильно залучати. Але в рамках подібних кампаній хотілося би чути голос провідних агенцій, університетів, НДІ, акселераторів чи інкубаторів тощо. Якою є їх позиція щодо стану інноваційних екосистем у поточних умовах? Як вони бачать потреби та загрози, що вони пропонують як рішення? Якою є готовність до кооперації? Практично, ми нічого про це не почули. Хоча незрозуміло, що заважає експертам вказати на ці потреби та рішення у своєму профілі, так як це робить керівництво АППАУ. А між тим, саме всі ці інституції мали би бути частиною регіональних і галузевих екосистем, які об’єднують кластери УКА.

І, звісно, значно більшу активність ми очікуємо також від координаторів кластерів УКА. 49 осіб, які зацікавилися можливостями кампанії серед кількох тисяч, які нараховує загальний склад УКА, це, звісно, мізер. Що і як робили координатори УКА, щоби долучити своїх учасників до кампанії та чи робили взагалі, чому багато з них не долучалися особисто, залишається загадкою. 

Так чи інакше, ці результати – також результати, тобто, ми знаємо тепер нашу реальність. І це означає, що ми краще розуміємо, що ми можемо, а що ні, та над чим потрібно працювати. І, значить, наступного разу (а він буде) результати долучення будуть кращими. 

Як рефлексія, ми також виходимо на глибше та ширше розуміння метчингу. Очевидно, у складних речах, як інновації, мова йде не тільки про сполучення потреби замовника з рішенням провайдера, і за допомогою інноваційного брокера. Мова про значно більший набір сполучень і зв’язків – від «твердих» (як управління інформаційними потоками) до «м’яких», як управління відносинами, вміння бути в моменті та в контексті (і це завжди про релевантність), управління процесами та інструментами, які важко формалізувати. Про все це буде у фінальних підсумках.

Підведення підсумків

Отже, остаточні підсумки будуть підведені 31 серпня о 16:00. Журі кампанії та генеральний спонсор (АППАУ) готові до нагородження переможців за чотирма категоріями:

  1. Кращий замовник.
  2. Кращий інноватор.
  3. Кращий брокер.
  4. Кращий метчер (серед кластерних координаторів).

Якщо в рамках цієї кампанії ви знайшли свого партнера (з будь-якого боку, постачальника чи замовника), чи звернули увагу й плануєте подаватися на грантовий проект, знайшли однодумців-партнерів із якими розпочали кооперуватися, долучили до нових ідей чи проектів учасників свого кластеру, або ж будь-які інші форми кооперації, будь-ласка, зафіксуйте це у формі нижче. 

У якості призів і нагородження координаційний центр відзначить вас у відповідних номінаціях, а також нагородить призами та подарунками, набір яких варіюється від надання консалтингових послуг, коучингу і до безкоштовних ліцензій та квитків на виставки.

Якщо ви брали активну участь у кампанії, заповніть форму.

Ця публікація підготовлена за підтримки програми «EU4Business: конкурентоспроможність та інтернаціоналізація МСП», яка спільно фінансується Європейським Союзом та урядом Німеччини і реалізується німецькою федеральною компанією Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH. Мета проєкту – створення кращих умов для розвитку українських малих і середніх підприємств, підтримка інновацій та стимулювання експорту, що є шляхом до сталого й рівномірного економічного зростання. У межах підходу Team Europe проєкт також сприятиме відновленню України від наслідків COVID-19.

EU4Business – ініціатива Європейського Союзу, яка допомагає малим і середнім підприємствам у країнах Східного партнерства – Вірменії, Азербайджані, Білорусі, Грузії, Молдові, Україні.  Детальніше: www.eu4business.org.ua

We use cookies to provide the best web experience possible.
Explore
Drag